{ Zobacz temat - Kolejna praca KROK PO KROKU
 
Forum Rzeźbiarzy
RZEŹBA w DREWNIE
Dla tych co rzeźbią i kochają piękno
Kochasz sztukę?Zapraszamy

Fabryka Radości-Pracownia Wiktora - Kolejna praca KROK PO KROKU

Lucjan - 22-10-2017, 10:36

Taki skrobak SKILL to dobre narzędzie i z pewnością wielka pomoc przy rzeźbieniu.
Moje niespełnione marzenie. Wszystko rozbija się o brak prądu w mojej pracowni.

nord57 - 19-11-2017, 9:04

Powracam do mojej pracy.KROK 3.

W tym etapie wycinam zarysy poszczególnych elementów kompozycji w rzucie płaskim. Rozumiem przez to, że nie przywiązuje w tym etapie wagi do końcowego położenia danego elementu pod właściwym kątem w stosunku do planu płaskiego. Narazie chcę tylko wyodrębnić poszczególne detale.

Jak widać w tym etapie posługuje się nożykiem do nacinana i podcinania, dłutkiem - wcinakiem i małymi dłutkami półkolistymi o różnym promieniu.

Tutaj uwaga techniczna : wycinając szczegóły zarysu detali zostawiam mały zapas materiału- naddatek na precyzowanie kształtu. Jeśli wytnę kształt po wyrysowanej linii , to wykańczając detal zniekształce go w stosunku do rysunku. Trzeba załamać krawedzie . zaokrąglić, a to odbywa się kosztem wielkości poszczególnych detali. Zatem tnę z naddatkiem około 2 mm.


Teraz poszczególne detale , których kształt wyciąłem na płasko , mogę usytuować pod kątem który przewidziałem dla nich w całej kompozycji. Po czym odnawiam rysunek na świeżej powierzchni.
W tej części 3-go kroku skupiłem swoją uwagę na uszczegółowieniu zarysu całości kompozycji, ułożyłem zaprzęg konny na 3 planach głębokości i usytuowałem całość w rzucie ukośnym. W kolejnym etapie wyodrębnię postaci na saniach . ... Ale to w kolejnej odsłonie.

Lucjan - 20-11-2017, 8:33

O tak, będzie tu dużo szczegółów na saniach i w zaprzęgu, trzy konie, plątanina przednich nóg.
Nie wiem, czy dobrze widzę. Powierzchnię pierwotną, czyli nienaruszoną wybieraniem materiału,
zachowała tylko rama, głowa i jedna noga pierwszoplanowego konia oraz głowy psów.
To odnawianie rysunku jest odręcznym odwzorowywaniem, czy pomagasz sobie odbijaniem przez kartkę.

nord57 - 20-11-2017, 3:59

Lucjanie reagujesz we właściwym momencie na ten aspekt mojej zabawy . Otóż w 1-ym kroku na wstepie zaznaczyłem , że oprócz rysunku na kalce technicznej sporzadzam jeszcze kopię roboczą na sztywnym papierze. ten właśnie rysunek służy mi do ponownego nanoszenia poszczególnych detali w trakcie całej pracy aż do zakończenia. Odbywa się to w taki sposób, że wycinam z rysunku roboczego poszczególne fragmenty i odwzorowuje je w materiale na powierzchni przygotowanej dla tego elementu. W kolejnej odsłonie pokażę na zdięciu ten właśnie zabieg. Pozdrawiam.
fantomas86 - 21-11-2017, 4:37

Własnie tak sie zastanawiałem jak to robisz czy wycinasz czy jeszcze raz kalkujesz. Ja zakupiłem od kolegi za 5 dych taki mały rzutnik i czasem cos na nim odrysowuje:) Fajna sprawa :) A Twoja praca kolego no co tu duzo mowic:) trzeba sie uczyć od Cb systematyczności.
nord57 - 26-11-2017, 9:15

Witam. Na wstępie wyjaśnię w detalach jak to jest tym pomocniczym rysunkiem.



Wymysliłem sobie taki sposób i pozwala mi się to trzymac trochę dyscypliny. Owszem muszę pamiętac , że w stosunku do płaskiego obrazka ,w mojej kompozycji rzut będzie nieco ukosny , zatem i poszczególne detale kompozycji muszę dostosowac do tego rzutu. W tym momencie to już tylko wyobraznia przestrzenna.

Zatem mogę przejść do skomentowania kolejnego etapu w tym kroku.
Dziś zajmę się zgrubnym wypracowaniem postaci w saniach.

Do pracy przy tych detalach używam noża MORA , którym lubie ciąć i podcinać krawędzie, Nożyka z wąskim ostrzem do wycinania drobnych detali , dłutka wcinającego , którym wycinam płaskie i prostoliniowe elementy oraz dłutka wygiętego o profilu półokrągłym do podbierania materiału spod krawędzi .


Uważam , że zamierzony na tym etapie cel osiągnąłem. Postacie ułożone na właściwych głębokosciach w przewidzianych pozach i dobrze zestawione w kompozycji. Kiedy nadejdzie czas pozostanie tylko ich wykończenie. W kolejnej odsłonie te same zabiegi poczynię z trzema konikami.
Zapraszam do kolejnego spotkania w mojej pracowni.

Lucjan - 27-11-2017, 10:11

Wiktor wielkie dzięki. Teraz wszystko jasne.
Jak dokładnie, misternie powycinałeś te fragmenty rysunku.
Każdy koń osobno, bo każdy na innej płaszczyźnie.
Oczywiście trzeba pamiętać o ukosach, zakrzywieniach i uwypukleniach.
Tu już potrzeba tej umiejętności i wyobraźni przestrzennej.
Jak kiedyś zabiorę się do płaskorzeźby, to zastosuję twoją metodę.
Powodzenia.

BrodatyMariano - 27-11-2017, 10:47

Z tego co widze to na tym etapie juz sie wszystko wyraznie zarysowalo i nawet gdyby ktos nie mial takiej przestrzennej wyobrazni juz moze zobaczyc co i jak.
Mozna powiedziec ze tutaj postacie wyszly juz do ludzi.
Wiem ze tam jeszcze kryje sie tlo ale jezeli chodzi o to co teraz aktualnie widzimy to mysle ze bedzie juz z gorki. Chociaz teraz detale zajma pewnie najwiecej czasu bo to zawsze zmudna robota ale jezeli chodzi o rozmieszczenie planow to juz na tym etapie trudniej chyba popelnic jakis blad ?

fantomas86 - 27-11-2017, 11:52

Wszystko pięknie pokazane od A do Z. Brawo. Nie moge się doczekać efektu końcowego :-D :-D :-D Szkoda ze człowiek nie ma tyle czasu na razie zeby sprobować swoich sił w kazdej formie rzeźby.
nord57 - 27-11-2017, 4:55

Prawdę powiedziawszy można by ten obrazek zinterpretowac płytkim reliefem , na cienkiej deseczce ,
za pomocą rylców i nożyka. Też byłaby to forma płaskorzeżby , płaskiej w pełnym tego słowa znaczeniu. Pociąć rylcem ostrokątnym po liniach rysunku, nożykiem co nieco wybrać i ukształtować.
To co pokazuje jest moją interpretacją ze wszystkimi konsekwencjami końcowego efektu.
Wiele racji w tym , że tak naprawde to zabawa się jeszcze dobrze nie rozkręciła . Zacznie się dopiero w 4-tym kroku kiedy to przejdę do precyzyjnej obrobki detali, ale do tego czasu jeszcze kilka odsłon na etapie kształtowania detali.
Zatem, do kolejnego spotkania drodzy koledzy.

aktul - 29-11-2017, 3:07

Wiktor zgadza się można to potraktować płytkim reliefem potem wydobyć głębię odpowiednim pomalowaniem i cieniowaniem poszczególnych detalów płaskorzeźby podczas malowania i przecierki tak kiedyś się bawiłem ale to nie jest to i praktycznie żadna zabawa i efekt żaden. Pozdrawiam
Agi - 01-12-2017, 3:39

Cześć, piękna praca. Dla mnie inspiracja na długie wieczory zimowe. Reliefu jeszcze nie próbowałam rzeźbić. Jak grubą deską polecasz, by sie nie ogła?
Mateus - 01-12-2017, 4:04

Agi napisał/a:
Cześć, piękna praca. Dla mnie inspiracja na długie wieczory zimowe. Reliefu jeszcze nie próbowałam rzeźbić. Jak grubą deską polecasz, by sie nie ogła?

Dobre pytanie. To samo pomyślałem. Prosimy o odp. :)
Z mojej strony oczywiście uznanie za kunsztowne płaskorzeźby! ;)

nord57 - 02-12-2017, 7:23

Pospieszam z wyjaśnieniem. Ze względu na formę moich prac używam desek o grubości 40 - 60 mm. Agato, co do wypaczania deski to nie mam obaw . Staram się tak rozplanować kompozycję aby dookoła głębokiego reliefu zawsze zostawało grube obramowanie z każdej strony. Wtedy nawet duże różnice wilgotnosci nie wpłyną na wyoblanie się deski.
Oczywiście ze względów technicznych grubośc deski dostosowuje do projektu. To akurat opisałem na wstępie tego cyklu ,, KROK PO KROKU ... "
Pozdrawiam.

nord57 - 04-12-2017, 8:14

Witam . kontynuuję prace kolejnego etapu w KROKU 3-cim. Poprzednim razem obrabiałem detale postaci w saniach, dziś temu samemu zabiegowi poddam koniki. Cel główny to uplastycznić postacie koni ze zwróceniem uwagi na kątowe ustawienia łbów i nóg oddając przestrzenną interpretację obrazu.
Zarysować elementy uprzężyna głębokość , która umożliwi póżniej precyzyjne wykończenie jej. Grzywy, oczy , chrapy i mordki zostawić na kolejny etap.


Dziś wykorzystam wszystkie małe wybieraki , czyli dłutka wygięte, o różnym profilu oraz nożyk o wąskim ostrzu. Pracuję ostroznie. Robię przerwy na przyglądanie sie poprawności wykonanych zabiegów pod różnymi kątami. Kiedyś pisałem już o tym , jak to zasiedziawszy się nad pracą w jednej pozycji brnąłem w błędnie wybranym zamierzeniu. Dopiero po pewnym czasie dostrzegłem jaki popełniłem znaczący błąd geometryczny . Zatem przyjąłem zasadę , że korekty na desce wrysowuje w pozycji ekspozycyjnej i rzeżbiąc w poziomym połozeniu deski robię przerwy by spojrzec ponownie na deskę z perspektywy ekspozycyjnej.




I tak cele tego etapu osiągnięte. Zasadniczo zmieściłem się w przyjętej na wstępie głębokości planów kompozycji. W jednym tylko przypadku musiałem pogłębić o 5 mm. Największe zagłębienie wypada niemal że centralnie w kompozycji zatem wypracowując plan tła pozwoli mi to zachować soczewkowy kształt reliefu. Tak więc w kolejnej odsłonie KROK 4 czyli ukształtowanie planu tła. Zapraszam na kolejną wizytę w mojej pracowni.

Lucjan - 05-12-2017, 5:48

Wiktor, śledzę twoje prezentacje, czytam dokładnie opisy i przyglądam się kolejnym zdjęciom.
Wszystko, co dla mnie w tej pracy jest bardzo trudne, dla ciebie wydaje się być łatwym i prostym.
Z wielką pracowitością i dokładnością przemierzasz kolejne kroki.
Powodzenia.

nord57 - 10-12-2017, 6:13

KROK 4 : Kształtowanie planu tła kompozycji
Celem dzisiejszej odsłony jest wypracowanie największego drzewa w tle . Jest najciekawsze jeśli chodzi o plastyczność pnia jak i konarów i na pewno będzie skupiało na sobie główny efekt planu tła.
Zatem najpierw wyrysowuję , a następnie nacinam linie rysunku.

Zarys drzewa wycinam na głębokość około 6-8 mm, aby mieć zapas materiału na uplastycznienie korony drzewa


W tym momencie wprowadzam kolejne narzedzie elektryczne. Multiszlifierka DREMMEL z wałkiem gietkim i zestawem mini frezików.


Bez tego pomocnika zabawa z drobnymi detalami zajęła by mi mnóstwo czasu i to bez gwarancji estetyki wykończenia.
Ponad to przy tej zabawie uzywam patyczków z papierkiem sciernym i klocuszków drewna klonowego do gładzenia powierzchni detali.


W zasadzie drzewo jest już wyeksponowane. Co prawda gałęzie w efekcie końcowym będą ciensze i jeszcze bardziej plastyczne , ale tym zajmę sie podczas końcowej obróbki.
W kolejnej odsłonie tym samym zabiegom poddam pozostałe drzewa. Do kolejnego spotkania.

Mateus - 10-12-2017, 6:42

Śledzę wątek przez cały czas z wypiekami na twarzy. :) No cóż tu więcej rzec... Miodzio! Czekam na efekt finalny.
Do kolejnego spotkania!

BrodatyMariano - 11-12-2017, 1:30

O widze ze tlo juz sie robi, coraz blizej final ja tez czekam , podpatruje i sie ucze.
Akurat teraz robie cos co chyba bedzie mozna zaliczyc pod plaskorzezbe ,chociaz zobaczymy jak wyjdzie. Ja lubie bardziej jak plaskorzezby sa bardziej wypukle i wychodza do widza tylko nie wiem czy to jest plaskorzezba wtedy. I tutaj mam pytanie , czy jezeli rzezba wychodzi praktycznie do ludzi z tla ale tylna czescia przylega do materialu to jest to rzezba czy plaskorzezba????
Np. ten wieszak na klucze co zrobilem jak go mozna zaliczyc ????
Jest jakas miara ktora odroznia plaskorzezbe od rzezby ???
Twoja praca Wiktor to tak jakby malowanie drewnem po drewnie tylko zamiast pedzla uzywasz dlut , bardzo ladnie to wszystko wychodzi brawo

Mateus - 11-12-2017, 8:58

BrodatyMariano napisał/a:
I tutaj mam pytanie , czy jezeli rzezba wychodzi praktycznie do ludzi z tla ale tylna czescia przylega do materialu to jest to rzezba czy plaskorzezba????
Np. ten wieszak na klucze co zrobilem jak go mozna zaliczyc ????
Jest jakas miara ktora odroznia plaskorzezbe od rzezby ???
Twoja praca Wiktor to tak jakby malowanie drewnem po drewnie tylko zamiast pedzla uzywasz dlut , bardzo ladnie to wszystko wychodzi brawo


Bardzo dobre pytanie. Czy jest jakas miara, dzięki której można ocenić, a następnie uznać czy dany wytwór z drewna jest płaskorzeźbą bądź rzeźbą.
Czy można wskazać gdzie jest granica pomiędzy tymi typami prac?

Lucjan - 11-12-2017, 9:43

No właśnie rzeźba a płaskorzeźba.
Dla mnie w prostych słowach, rzeźba to rzeźba pełna, w wymiarach 3D, obrobiona ze wszystkich stron.
Płaskorzeźba, jak wskazuje sama nazwa musi mieć tylną ścianę płaską, może być głębsza lub płytka.

Zerknąłem do Wikipedii i okazuje się, że mamy nasz świat zupełnie zdefiniowany:

Relief (płaskorzeźba) – kompozycja rzeźbiarska wykonana na płycie kamiennej, metalowej lub drewnianej z pozostawieniem na niej tła. Dzieło uzyskuje się poprzez rzeźbienie, kucie lub odlewanie. Pomimo, że płaskorzeźby powstawały jako dekoracja architektoniczna, to często stanowią odrębne, pełnowartościowe dzieło sztuki.

Rodzaje płaskorzeźb
• płaski (bas-relief) – płaskorzeźba wystaje nad powierzchnię mniej niż połową swej wypukłości
• wypukły (haut-relief) – płaskorzeźba wystaje nad powierzchnię więcej niż połową swej grubości
• wklęsły (wklęsłorzeźba) – płaszczyzna powierzchni wystaje powyżej wykonanej kompozycji.
• technika łączna – płaszczyzna zostaje obrabiana w dwóch kierunkach płaszczyzny.

Mateus - 11-12-2017, 11:00

Czyli powiedzenie, które krąży w świecie wirtualnym, a które brzmi: "Wujek Google i Ciocia Wikipedia", sprawdza się w tym przypadku w sam raz. :)
Teraz, dzięki Lucjanowi już co nieco wiemy w temacie nazewnictwa naszych prac. :)

Mario, Twój wieszak na klucze, to według mnie rzeźba. Rzeźba użytkowa, ponieważ z określeniem "płaskorzeźba użytkowa" nigdy się nie spotkałem i właściwie, to ciężko mi to nazewnictwo zrozumieć, wytłumaczyć... bo przecież aby zawiesić ją na ścianie i aby spełniała swoją funkcję, musi mieć z tyłu płaską część, która przylega do powierzchni ściany. Także według mnie to rzeźba użytkowa.

No, ale to tylko mój punkt widzenia. czekam na pozostałych forumowiczów, bo to ciekawy przykład do zdefiniowania BrodatyMario. :lol:

nord57 - 11-12-2017, 3:42

Ja w swoich pracach nie przywiązuję większej wagi do trzymania się profesjonalnego nazewnictwa , choc na pewno warto mieć pojęcie o tym co sie robi. Dzięki Lucku za wkład w tej materii.
Moje prace są zdecydowanie głębokie , według definicji wypukłe. Eksponuję detale zarówno w formie zewnętrznej jak i wewnętrznej. Zatem kogel -mogel .

BrodatyMariano - 11-12-2017, 5:08

Czyli wychodzi na to ze wedlug Wikipedii i Lucjana z definicji moj wieszak to jednak plaskorzezba.
Plaskorzezba uzytkowa nowy trend :D :D :D Albo bardziej wieszak ozdobny jak kto woli.
Wydaje mi sie ze wszystkie ozdobne motywy ktore sa tworzone na plaskiej powierzchni mozna zaliczyc jako plaskorzezby a te ktore zostaly poddane obrobce z kazdej strony jako prawilne rzezby.
Czyli tak jak Lucjan mowi :cool:

fantomas86 - 11-12-2017, 6:37

Piękny następny krok. Wytrwałość jak dla mnie i upór poziom nieosiągalny na chwile obecna brawo . Mariusz a Twoja definicja by się zgadzała. Jak najbardziej płaskorzeźba :-D
Lucjan - 12-12-2017, 9:14

Wiktor. Wczoraj odeszliśmy trochę od tematu i nie odniosłem się do czwartego kroku twojej prezentacji.
Zastanawiałem się kiedyś, jak wypracujesz drzewo z jego bogactwem konarów i gałęzi.
Jak widzę dremelek jest tu niezastąpionym narzędziem.
Na trzecim zdjęciu zrobionym z boku, widać jak głębokie jest nacięcie na końskie głowy.
Dalej lejce prezentują się jak dwie półeczki. I tu moje pytanie, bo nie wiem czy będą widoczne w tym ujęciu na kolejnych zdjęciach.
Czy lejce pozostaną w tej formie, czy będzie przestrzeń między nimi a tłem. Bo wtedy będzie to delikatny element, wrażliwy na uszkodzenie.

nord57 - 12-12-2017, 9:47

Lucjanie jesli chodzi o oddzielanie , czy podcinanie delikatnych detali to już z doświadczenia wiem, że to zabawa na krótka metę. Po zabarwieniu drewno sie rozszerza i wtedy te delikaciki pękają . Po wyschnięciu wymagają podklejenia , ale to nie koniec problemów . Podczas woskowania i polerowania też ulegają uszkodzeniom. Zatem o ile to nie jest bardzo twarde drewno i nie jest to niezbędne , to nie bawię się już w te drobiazgi i nie oddzielam ich od powierzchni.
nord57 - 13-12-2017, 10:52

Kolejne wejście w 4-tym kroku.
Dziś dłubię lewa stronę tła , czyli wyciągam drzewa do stanu jak po stronie prawej.
Wycięcie zgrubne to jeszcze nie problem . dla oddania głębi niektóre gałązki muszą na siebie zachodzić , a z tym będzie zabawa przy wyrównywaniu dremelkiem.

No i ten etap mam za sobą. W kolejnym podejściu zacznę od pierwszego planu i kolejne elementy będę juz robił na gotowo. Zaczynając od piesków a skończywszy na drzewach w tle kompozycji. W związku z wyjazdem do kraju na urlop świąteczny pracę odstawiam do 08.01.2018. Zatem zapraszam już w Nowy Roku.

BrodatyMariano - 14-12-2017, 11:15

No to sie szykuje maly odpoczynek od dlubania i od codziennych obowiazkow.
Ja niestety znowu w tym roku nie pojade na swieta , zreszta nie bylem juz 10 lat tak jakos sie ukladalo.
W takim razie Zdrowych i Wesolych Swiat , udanego urlopu w polsce i bezpiecznej podrozy.
Mysle ze w styczniu bedzie mozna juz podziwiac koncowy efekt bo nieduzo juz sie zostalo ;)

nord57 - 14-12-2017, 4:48

Dzięki Mariuszu i Tobie również spokojnych świąt. Co do pracy to jeszcze będą cztery wejścia.
Na wykańczanie detali 2- zasiadki, 1- na śnieg ,który chcę po raz pierwszy zrobić tak jak podpatrzyłem u kolegi z Białorusi i 1- zasiadka na zrobienie ramki, zabarwienie i woskowanie. Zatem do końca stycznia praca powinna być ukończona. Pozdrawiam.

Lucjan - 14-12-2017, 5:19

Przy pierwszym spojrzeniu pomyślałem, gdzie tu miejsce na liście,
przecież gałęzie powinny być zanurzone w gęstwinie liści.
Później, no tak, to krajobraz zimowy i drzewa nie mają liści.
Jak napisał Mariusz, czekamy do stycznia.
Wiktor, przyjemnego i świątecznego pobytu w kraju.

Edomlowaein - 14-12-2017, 8:20

Ja także życzę wesołych i spokojnych świąt, odpoczynku i przyłączam się do ogólnego oczekiwania na skończoną pracę :) . A jako, że po raz pierwszy uczestniczę w tej dyskusji, że to tak nazwę, oceniam te pracę na tym etapie bardzo dobrze, wiele szczegółów jest na niej umiejscowione i całość wkomponowuję się teraz trwającą zimę brawo .
nord57 - 14-01-2018, 10:16

No i jestem znowu w pracowni.
Krok kolejny: WYKAŃCZANIE. Zatem nożyk , papierek i drewienka do polerowania.

Zostały drobiazgi do doprecyzowania , których niestety nie dam rady zrobić moimi narzędziami ręcznymi .Tak więc przed barwieniem dopracuję to DREMELKIEM.
Jeszcze ramka i moje miejsce na podpis w narożniku.

Zostały jeszcze dwa spotkania przy tej pracy. Szczegóły DREMELKIEM i barwienie z woskowaniem . A zatem do kolejnego spotkania.

Waldi - 14-01-2018, 10:54

Płaskorzeźba wymagająca cierpliwości , efekt końcowy powinien być super.
Życzę dalszego owocnego rzeźbienia.
Pozdrawiam. brawo

aktul - 15-01-2018, 6:35

Jak każda jedna Twoja praca REWELACJA. Podziwiam Cię za szczegóły. A to co przedstawiasz wymaga precyzji i dopracowania co czynisz znakomicie. Pozdrawiam Wiktor :)
Lucjan - 15-01-2018, 9:34

Wiktor. Po świątecznej przerwie ostatnie szlifowania i polerowania.
Płaskorzeźba nabiera już delikatnego i szlachetnego wyglądu.
Czekam na kolejny krok, bo ciekawy jestem, które szczegóły wymagają dremelka.
Powodzenia.

Edomlowaein - 15-01-2018, 5:26

No i powrót w wielkim stylu. Czekam na dalsze etapy krok po kroku panie Wiktorze i nie mogę się doczekać efektu końcowego.
Pozdrawiam i życze... brawo brawo brawo

nord57 - 21-01-2018, 7:18

Dziś ostatnie spotkanie z tego cyklu.
Zakończenie etapu dopracowania szczegółów , barwienie woskowanie i polerowanie.
Po wydrymelkowaniu detali, przetarłem bardzo drobnym papierkiem ,,500,, i na zakończenie wygładziłem drewienkiem klonowym.

Praca po tych zabiegach jest gładka i z naturalnym połyskiem.
Teraz barwienie.

Do barwienia uzyłem bejcy w dwóch różnych odcieniach. Do kompozycji Dąb jasny i do obramowania dąb antyczny. Tym sposobem uzyskałem efekt ramki.
Woskowanie.


Woskowanie, tak jak to kiedyś opisałem wykonuje następująco. Wosk naturalny z dodatkiem terpentyny rozgrzewam w naczyniu zanurzonym w kąpiel i wodnej. W tym czasie praca podgrzewana jest na grzejniku. Po pierwsze naniesiona bejca wyschnie idealnie, a po drugie drewno ogrzane lepiej wchłonie wosk ,zapobiegając tężeniu na powierzchni drewna.
Rozgrzany wosk nanoszę pędzelkiem na drewno i rozprowadzam po jego powierzchni dogrzewając dodatkowo za pomocą suszarki do włosów.
Bawelnianym gałgankiem wcieram dokładnie wosk i odstawiam do wyschnięcia. Nakładanie wosku najczęściej wykonuję 3 razy.
Po wyschnięciu wosku polerowanie. Na początku szczotka z długim naturalnym włosiem, a następnie bawełnianym gałgankiem delikatnie zwilzonym wodą.
Pracę uważam za zakonczoną.Dziękuję wszystkim gościom mojej pracowni za towarzyszenie mi przy pracy.

Edomlowaein - 21-01-2018, 7:36

No i efekt końcowy bomba. Ta bejca ładnie wygląda a po woskowaniu ukazała się głębia tej pracy. Wszystko pięknie. Czekam na następne prace z tej serii.
fantomas86 - 21-01-2018, 7:52

Świetne :) przegladanie tych zdjec i opisów to jak oglądanie ulubionego serialu. Czekając na następny sezon i odcinek. Oby było więcej:)
Waldi - 21-01-2018, 8:11

No i tak jak się spodziewałem wyszło super , widać poszczególne plany , a zatem jest głębia.
Woskowanie i bejca nadała płaskorzeźbie dodatkowego efektu.
Pozdrawiam.

Lucjan - 22-01-2018, 8:50

I tak oto powstała piękna płaskorzeźba.
A my mogliśmy śledzić kolejne etapy jej powstawania wraz z dokładnymi wyjaśnieniami.
Na tym ostatnim etapie widać jak pozytywny wpływ na pracę ma woskowanie.
Moje wielkie gratulacje Wiktor i wielkie dzięki.

Mateus - 22-01-2018, 9:24

brawo brawo brawo
Bellissimo!!!
Dla mnie poziom mistrza w kategorii płaskorzeźby!
Dziękuję za szczegółowy opis przebiegu etapu woskowania i polerowania pracy.

Pozdrawiam!

aktul - 22-01-2018, 10:26

Co tu pisać jak wszystko widać tylko napatrzeć się nie mogę. Wiktor brawo brawo brawo .
pozdrawiam :) :) :) i czekam na więcej

nord57 - 05-03-2018, 6:47

Dziękuje koledzy za kibicowanie mi podczas powstawania tej pracy. W przygotowaniu kolejna praca o podobnej tematyce , jednak ze względu na uwarunkowania czasowe dłubie ją małymi kroczkami z doskoku ,zatem trochę to potrwa. Pozdrawiam wszystkich.
Lucjan - 06-03-2018, 8:52

Wiktor, to dobrze, cieszę się, bo już się zastanawiałem, co się u ciebie dzieje.
Nie wypadało mi pytać, nie chciałem być wścibskim.
Rozumiem ograniczenia czasowe.
Powodzenia, cierpliwie będę czekał na zdjęcia twojej kolejnej pracy.

darik - 10-12-2018, 6:47

Bardzo ładne te Twoje płaskorzeźby Wiktorze.
Ciekawie ogląda się etapy pracy krok po kroku.

nord57 - 19-01-2020, 11:57

Już wkrótce zapowiadana kolejna praca. Nie mogę powiedzieć, że powstawała 2 lata prawie. Od marca 2018 roku czekała na skończenie. Teraz doczekała się.
Lucjan - 21-01-2020, 7:37

Witam. Bardzo dobra wiadomość.
Obok tej pracy powstawały w tym czasie inne, czy miałeś taką przerwę w rzeźbieniu.

nord57 - 21-01-2020, 10:45

Niestety nic nie dłubałem przez ten czas. Życie podyktowało inne formy aktywności. Powrócił głód dłuta w ręku, zatem znowu lecą wióry .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group